Det här tycker jag är viktigt!

Den här bloggen har kommit till för att jag ska få möjlighet att diskutera existensiella frågor och utvecklas tillsammans med dig. Varken du eller jag har monopol på sanningen, men visst har vi väl något vi vill dela med andra? Det är dock viktigt att allt som skrivs här skrivs med respekt för varandras olikheter och åsikter. Jag kommer också att berätta om kontakterna med min son Sebastian som hastigt gick bort i september 2010 utan att ha varit sjuk, utsatts för våld eller råkat ut för någon olycka av något slag.

tisdag 12 april 2011

Här kommer ytterligare en utmaning!

I morse gick jag åter igen och diskuterade livets stora och små frågor med min väninna.
Den här gången kom vi att prata om spöken, spökhus och vad spöken är egentligen.
Osaliga andar säger en del och vilsegångna själar säger andra.
Anhöriga som vill ha kontakt är väl också en tänkbar förklaring, men räknas dom som spöken verkligen?

Jag tror att människor har olika typer av energier beroende på vart man är i utvecklingsprocessen.
Jag tror dessutom att det är viktigt att försöka göra sig av med sånt som ger dålig energi; bitterhet, hat, missundsamhet, girighet, viss typ av rädsla, etc.
Den typen av känslor ger tung eller "kletig" energi som lätt fastnar i både tid och rum.

Jag vet att jag länge funderade på varför det var så lätt att vända en glad och positiv stämning i ett rum med flera personer i till en negativ stämning bara genom att det kom in EN enda människa som var på dåligt humör.
Nu tror jag att det handlar om att tunga energier liksom "kletar sig fast" medan de lättare energierna är mer flyktiga och därför har lättare att transportera sig.

Jag tror alltså att spöken kan vara tunga energier som fastnat i en tillvaro och på en plats som man tror är den enda existerande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar