Det här tycker jag är viktigt!

Den här bloggen har kommit till för att jag ska få möjlighet att diskutera existensiella frågor och utvecklas tillsammans med dig. Varken du eller jag har monopol på sanningen, men visst har vi väl något vi vill dela med andra? Det är dock viktigt att allt som skrivs här skrivs med respekt för varandras olikheter och åsikter. Jag kommer också att berätta om kontakterna med min son Sebastian som hastigt gick bort i september 2010 utan att ha varit sjuk, utsatts för våld eller råkat ut för någon olycka av något slag.

fredag 8 april 2011

Intressant rubrik i DN idag

Ann Heberlein skriver så här i DN idag: "Sömnen väcker existentiella frågor, liksom döden, utan att vara lika definitiv; vart tar jag vägen när jag inte är här?"

Själv tror jag att det just är i drömmen som det är särskilt lätt att mötas med invånarna i den "större världen" :)

2 kommentarer:

  1. Detta kanske inte har med just DN rubriken att göra men det var ändå lite kul tyckte jag...

    Nayeli satt och kollade på bröderna lejonhjärta, Katla var i full gång att spruta eld på folket och Nayeli berättar för mig att människorna som får eld på sig dör och kommer till nangiala...

    -Men, säger jag, dom är ju redan i nangiala?!
    -Inte när dom bråkar och är dumma, då kan man inte vara i nangiala...
    -vaddå, kan man inte bråka i nangiala..
    -NEJ mamma, ååhh, i nangiala är man snäll..

    Så Astrid Lindgren i all ära, men hon viste tydligen inte allt om nangiala i alla fall inte om man frågar Nayeli.

    Det kan ju vara för att Nayeli rdan skapat sig en ide om vart sebastian finns, och vi döpt den platsen till nangiala...

    SvaraRadera